Friday, 20 May 2011

tunggu saja



assalammualaikum .. 

salam hari jumaat 2 all reader.. (^-^)



Saat entry ni ditulis sy sedang melihat orang sedang tidor di dalam talian.. hurmm macammane tu? hhehe :) kamu penah tengok? tak pernah kan?.. so if korang rase rase nak buat nanti sile la.. tapi make sure orang tu orang yang korang kenallah tau..kang tak pasal pasal len pulak jadinye..uhuh
ni rindu pada orang yang jauh namenye. uhuhu.. bile dapat bersama? hanya Allah sahaja yang tahu waktu dan masanya. kita manusia hanya mampu merancang dan selebihnya hanya DIA yang menuntukannya. moge moge semua apa yang dihajati dan di rangcang sebelum ini dimakbulkan tuhan. Amin.. doakan sy!. siapa yang membaca ni pon doakan ye! tq! :D.. 

petang tadi hanya bersantai santai sambil menikmati minuman Nescafe panas dan cake sweet sour..dah setel makan & minum beralih pula pada majalah wanita yang dibeli semalam. hari ni baru dapat bace?..heheh eye.. baru dapat. bukannya apa. lupe yang lebeh! hehe...so topic yang menarik perhatian adalah Topic motivasi dari seorang pakar iaitu Dr. HM Tuah Iskandar. sebut je nama dia mesti korang dah kenal lah. tipu sapa tak kenal. suka baca sebab tulisan dia bersahaja. macam sembang sembang dengan kawan kawan je cara dia. same jugak macam dia punye buku. so kiranya siapa sahaja yang membaca takdelah tertido or bosan ke ape kn.. so i like this person! :)

continue..topic dia kali ni pasal apabila perpisahan itu terjadi.. jeng jeng jeng....hurm.. mesti korang pernah rase jugak kan?.. aku rase semua orang pernah lalui benda macam ini. sama juga macam aku dulu. tak kesahla berpisah dengan sesiapa pun.. bagi aku ini lumrah. "perpisahan adalah kembarnya pertemuan". setiap kali bertemu insan baru, beritahu hati korang bahawa akan berpisah juga dengannya. bila, di mana, bagaimana, kenapa, tiada siapa yang tahu. pokoknya perpisahan pasti terjadi. samaada hayat yang sudah sampai ke penghujung or sememangnya perhubungan itu telah sampai pada noktah untuk berhenti.. memang tidak ada sesiapa pun mahukan perpisahan bukan? if tanya semua orang tak ada siapa yang nak. tetapi jika perpisahan itu terjadi maka fahamilah bahawa setiap sesuatu akan sampai pada pengakhirannya..mungkin pertemuan yang baru akan menjanjikan kegembiraan yang lebih baik kerana kita juga telah matang oleh pengalaman yang lalu..  insyallah. :) 

meh sini amik sedekit kata kata dari Dr Tuah..

" tidak perlu berasa terlalu sedih dengan setiap perpisahan. perpisahan adalah pintu untuk pertemuan yang baru. tanpa perpisahan bolehkah orang baru yang kita kenali, sayangi seterusnya menjadi pasangan kita hari ini?.. ha fikir fikir kan..

okey! rase rasenya cukup kot citer pasal perpisahan ni. sebab seram sejuk juga la dibuatnya..uhuh

ha nak promote cikit ni..tapi yang pastinya tak berbayar..hoho... sokey..okeh! Dr Hang Tuan ni ada keluarkan buku baru tau.. Cinta syurga hati & Jom JAGUH!.. menarik??..sile la beli dekat kedai yang berdekatan yer.. :D
ok u all.. stop here..that all for today lah yer.. ni pon sejaja tulis sambil menunggu orang 2 bagun tidur..huhu..nenyak nampaknya dia..letih agaknya.. :)



okeh okeh thank u for read this entry.. len kali bace lagi yer.. :)

tq u all & take care!..tada.. :D





No comments:

Post a Comment