Sunday, 1 January 2012

E-day



hai u all.. yeay dah tunang!!! yaey!!! tapi bukan akula. sob sob..
 (tapi korang doakan turn aku plak ye pasni?)amin

assalammualaikum semua..

Jap korang. Apa korang rasa if ada saudara terdekat korg bertunang or berkahwin? mesti korang heppy sekali kan? so benda ni sama la macam aku semalam. cosin aku dah bertunang. :) betul-betul dia pilih akhir tahun iaitu 31/12/2011 (semalam). Alhamdulillah dah selamat semuanya. tunggu nak langsungkan pernikahan sahaja lagi. Insyallah if tak takde aral tahun ni dia akan kawin. Syukur. Aku tumpang gembira actuly, moge2 apa yg mereka rencanakan termakbul dan kesampaian..amin..Soal jodoh, ajal maut ni semua di tangan tuhan. Sebagai manusia kita hanya mampu merancang dan akhirnya berserah dan bertawakal kepadanya..Benda yang baik, insyallah baik la jadinya. :)

 Dalam hal yang lebih khusus Allah SWT menyebut tumbuh-tumbuhan, binatang dan manusia pun diciptakan berpasang-pasangan. Termasuk segala sesuatu, yang tidak kita ketahui.
1. Lelaki adalah pasangan wanita. Demikian pula sebaliknya. Jika mereka tidak berpasangan atau memilih pasangan yang lain, maka hasilnya adalah masalah tu. Baik secara individual ataupun sosial. Keduanya saling melengkapi dan memerlukan.
2. Mereka yang tidak berpasangan, ia menyalahi fitrahnya. Malangnya di zaman moden ini ramai yang tidak mengakui hikmah berpasangan. Ada yang berasa hidup lebih menyenangkan jika bersendirian. Mereka menganggap perkahwinan menjadi beban kepada mereka. Mereka menurut kata hati berbanding fitrah yang ditetapkan.
3. Hasilnya masyarakat tidak berkembang, umat Islam berkurangan dan mereka tidak sedar mereka sudah mengingkari perintah Allah SWT dan Rasulullah s.a.w. Kembalilah kepada fitrah dan nikmatilah hikmah di sebalik tabir perkahwinan.. :)


cerita semalam ..

bertema kan colour pink..so sweet..macam manje2 gitu


amik peluang sekali berposing. bekpi la org nak kata apa
. cek nak bergambaq ja. tak salah kan? 






bonda kesayanganku bersama anak buahku -Damia-


dah xtau nak buat apa.. sapa ja yg lalu suh snap.
 sapa suh lalu depan aku kan. kan dah kena. haha :P

salingan...

p/s : Sabda Rasulullah s.a.w:“Apabila datang kepada kamu lelaki yang beragama dan berakhlak maka kahwinlah dia,kalau tidak akan timbul fitnah dan kebinasaan.

aku hanya wanita biasa ye.. :)


"Aku sering memasang angan untuk membina istana indah. Dia sebagai RAJA dan aku sebagai RATU. Biarpun istana itu hanyalah pondok kecil, aku tau bahagia akan ada disitu. Yang dinanti bukanlah lamaran dengan batu permata, cukuplah akad dan janji yang setia."

Assalamualaikum semua. doakan saya dan saya sentiasa doakan kalian juga.. love u all :D

thanks read this entry!



No comments:

Post a Comment