Monday, 18 June 2012



Bismillahirammanirahim..salam



Bibir tersenyum tapi..
Mata hati sama-sama mengalir. Dalam. Sangat dalam. Dalam lubuh hati.
Sebak menahan. Aku berhenti menulis dan berlalu. Cubaku tekap dalam-dalam perasaan ini. Jangan dikeluar. Jangan. Menahan selagi mampu...Lalu bernadahlah. Berserah.
Hampir 100 kali lagu ni aku dengar tanpa henti.
Jemu? Tidak sesekali. Itu sebagai wakil aku. doa aku pada pencipta yang satu.
Sesungguhnya.! Dia maha mengetahui zarah-zarah hati yg dimiliki.
………………………………………………..
Apa yg pernah aku baca..berbunyi begini. Kalau tak silap.
“Pilihlah jodoh dengan dua cara. Pertama, jadilah orang yang baik. Insya-Allah, kita akan mendapat jodoh yang baik. Kedua, ikutlah pilihan orang yang baik. Orang yang baik akan memilih yang baik untuk jadi pasangan hidup kita.” Ustz Pahrol

4 comments:

  1. perempuan yang baik hanya untuk lelaki yang baik. jadi berserah bertawakal dan berdoa nescaya hati akan lebih tenang jawapan akan ketemu.

    ReplyDelete
  2. insyallah.. mari sama2 doa yok..
    nampak gayenye mcam cik wany je dulu ni..huhuh

    ReplyDelete
  3. haha.. idoknyaa.. lambat lagi. bagi kakak2 dlu la. hiks~

    ReplyDelete
  4. haha.. amin. insyallah.. hiks~.. :D

    ReplyDelete