Tuesday, 19 June 2012

utusan allah



Bismillahirahmannirahim…

Inna lillahi wa inna ilaihi raji’una wa inna ila rabbina lamunqalibuna. Allahummaktubhu ‘indaka fil muhsinina, waj’al katabahu fi ‘illiyyina wakhluf fi ahlihi fil gabirina.

 “Sesungguhnya kami milik Allah dan kami akan kembali kepada-Nya dan kami pasti akan kembali kepada Tuhan kami. Ya Allah! Tulislah dia (yang meninggal dunia) termasuk golongan orang-orang yang berbuat kebaikan di sisi Engkau dan jadikanlah tulisannya itu dalam tungkatan yang tinggi serta gantilah ahlinya dengan golongan orang-orang yang pergi.”
 Setiap yang bernyawa pasti akan merasa mati. Bila, dimana, siapa? semuanya urusan Allah swt. Kepadanya kita datang, kepadanya juga kita kembali. Tahziah kepada Yana sekeluarga atas kehilangan bondanya yang tercinta. Ibunya telah kembali kerahmatullah ptg semalam yang kami sendiri baru dimaklumkan. Sesungguhnya allah tidak akan menguji manusia itu selaras dengan kemampuannya dirinya sendiri. Moga Yana dan keluarga tabah menghadapi ujian dan dugaan hidup selepas ini.
Dimana pun kita berada, kematian telah dijanjikan. Walaupun kita berada di dalam benteng yang kukuh sekalipun. Sebagai manusia, allah juga telah mengingatkan supaya kita memperingati mati supaya kita tidak lalai dan alpa dengan urusan duniawi, moga kita lebih tenang menghadapi saat-saatnya. Insyallah 
……………………………………………….
Firman Allah
“Ingatlah mati niscaya kau kan peroleh kelegaan, dengan mengingat mati akan pendeklah angan-angan.”


salam

No comments:

Post a Comment