Sunday, 23 September 2012

mendidik walau payah


Assalamualaikum

Hidup kita sentiasa ada pilihan
Baik atau buruk diri sendiri yang tentukan
Dan jalan yang saya pilih…
Moga doa itu dimakbulkan
Moga kita istiqomah dengan pilihan yg dipilih
Moga jalan bahagia ada untuk kita dunia akhirat. Doakan.

Saya seorang yang positif. (kadang-kadang)
Hepi go lucky
Jarang orang boleh tengok saya sedih
Tapi bila diuji dengan ujian hati begini,
Saya rase lemah, mudah tersentuh, air mata ikut dan nak kelua macam mana pun.

Agak terbuai
menangis dua tiga hari, dah macam perkara biasa.
cara terbaik untuk kita heal perasaan sendiri,
cumanya, dalam menangis,
kena fikir.

Cuba kuatkan hati, didik hati.
Ternyata sangat susah
Buat apa-apa teringat dia
Tapi sy x bole macam ni
Lagi sy lemah lagi senang syaiton nak masuk.

Jadi sy harus kuat!!

perasaan suka, tersentuh, semuanya dari Allah.
dan pada siapa untuk kita bergantung harap kalau bukan pada Pemiliknya, kan?

sangat setuju kata ustaz azhar,
'jangan sesekali dekati hati kami jika tiada niat untuk memperisterikannya.'
bunyi macam gedik. tapi perkara sebegini sebenarnya serius.

"kami tidak mahukan perhubungan yang tak pasti,
atas dasar 'taaruf' biarlah dengan pengetahuan wali kami.
supaya nanti, bila tiba masanya dengan izin Ilahi,
kita dapat tersenyum kerana peritnya mujahadah pada permulaan,
membawa seribu kebahagiaan di masa hadapan."

inshaAllah.

just share!


2 comments:

  1. ni dikira sebahagian dari kata hati manusia hasil ujian daripada ALLAH. zra doakan kebahagian jadi milik kita. ALLAH akan memberi apa sahaja bkan pada waktu yg betul tapi bila tepat waktunya :D

    assalamualaikum :)

    ReplyDelete
  2. sama2 ingin bahagia syg.. ela sentiase doakan korg semua adik2 :'(
    semoga kita sama2 istiqomah dan sabar in whatever situation..

    ReplyDelete