Thursday, 7 February 2013

simple note


  1. Tidak ramai yang tahu , memiliki 20 tahi lalat dimuka. Mungkin selepas kiraan ni akan betambah lagi 1? Mungkin!
  2. Anak bungsu dari 5 beradik yang selalu dibuli oleh abang2 dan kakak2. Dan mungkin juga anak2 buah. ;p
  3. Pencinta coklet dan juga icecream yang melampau. Mahukan teman nanti. Sudi?
  4. Sangat penyayang di dalam tegas, ada kala sifat penyayang membuat org lain salah faham. Saya juga bukan pengongkong, tapi bimbang. Lain bukan?
  5. Mudah mesra dengan semua orang dan dapat menerima perangai orang sekeliling dengan cara yang bermacam. Come on.saya pon ada perangai, kalau org bole terima, kenapa x saya? emm
  6. Mencuba tidak menjadi terlalu jeles. Tetapi gagal, kerana itu adalah lumrah seorang manusia kalau dah sayang. Tak pernah sesekali mengalahkan lumrah. HAKIKATnya. Mungkin dah gile, jeles tu takde! Don’t worry. Saya masih mencuba.
  7. Agak sukar menunjukkan kesedihan, kesakitan dan juga kegembiraan yang melampau dihadapan rakan2. Sederhana mungkin terbaik. Sebab saya pemalu untuk mengekpresikan wajah di hadapan kengkawan. Owh malunye saya ;p
  8. Bayangan pantai dan pulau sering hadir bila stress datang tetiba. Ni yang mak den penin. Xabis2 bercuti. Hee :D
  9. Bercita-cita untuk menyambung pelajaran diperingkat yang lebih tinggi andai peluang dan daya selari. 
  10. Melihat kesusahan orang sebagai pengajaran dan bimbang lalai ingatkan diri sendiri bahawa manusia bukanlah sehebat mana. Ada kala tinggi diatas. Ada kala akan jatuh jua kebawah. Sedar diri. Tahu suhaila?
  11. Melihat Malaysia sebagai sebuah Negara yang demokrasi dan harus aman dari pemikiran kepuak-puakan. “Tidak aku jadikan kaum-kaum yang lain selain untuk kamu saling mengenal”. Dah terangkan ayat?. Apa kata kita aman. Ikut pelembagaan yg dah tertulis yang dah dipersetujui oleh nenek moyang kalian dahulu. Jangan persoalkan.. kesannya hebat nanti.
  12. Melihat impian adalah cita-cita yang harus dipenuhi jika diri mampu untuk merealisasikan. Atas  berkat pertolongan pencipta manusia. Dia dah kata, minta, mohon dan berdoalah. Akan kuperkenankan doamu. Jadi? Usaha dan doalah. Insyallah
  13. Berhajat untuk menjejaki ke tanah suci, Mecca Almuqaramah sebelum mata tertutup. Russia, Istanbul, india- Pakistan, Australia dan beberapa lagi Negara lain. Semua orang boleh pergi. Sediakan saja ongkosnya.



p/s : Saya tak bisa memenuhi semua keinginan sendiri dan juga orang lain dalam sesuatu perkara. ini agak menyecewakan. maafkan saya. saya yang kurang. bukan orang lain..

3 comments:

  1. hihi sis. kamu tetap chantik evn ade seribu tahi lalat skalipun em tp x pasan pun tahi lalat 2. n btw setiap org ade kelemahan n kelebihan masing2 kan.. 2 semua x penting. apa yg penting kite ade usaha utk menjadi lebih baik :)
    :::Selamat Hari Jumaat:::

    ReplyDelete
  2. aii yunkk.. owhh xperasan ye? hehe nti bole lihat..tq zra. btl semua org ada klmahan n kekuatan masing. xde dua org berbeza yg sama walaupun kembar sklipun kan.msing2 lain.. yg pnting bt tbaik jela kn.. salam.jmaat jgk :D

    ReplyDelete
  3. hihi betul 2 sis
    muahhh! mis u sis ;)

    ReplyDelete