Monday, 26 November 2012

untitle



Tutup..
Bukak..
Tutup..
Bukak..
Tutup..

Bukak.. senyum?
muka senyum mcm Shahir AF lah.
Pasti! 
Bila tengok akan rasa tenang.
Tapi keras hati tak mampu nak buat jadi pengalah
Belek-belek senyuman tu sampai puas
Dah puas.
Tutup!

Pause
.
.
.

Lama--

Ishhh tak boleh jadi

Yang tadi tu xpuas lagi lah

Bukak!

Sebenarnya bukan nak apa --
Nak perhatian!

Sebab tak pandai tipu

Aku dah rindu

Tu cara aku ekspresikan
maaf
cara ni salah

maka jgnla follow

nanti lagi rindu --






Wednesday, 21 November 2012

Actually




Aku..
Cuba menyerti maksud kepayahan
Cuba menyerti maksud dizalimi
Cuba menyerti maksud diskriminasi
Aku cuba..

Dalam aku cuba menyerti
Aku dah tewas sebenanya untuk memahami
Jiwa hati aku sombong untuk menghayati
Belum menyerti, aku dah disakiti!
Mana mungkin mahu merasai?
Saudara aku kau dah keji maki membuta tuli
Mahu aku mengerti atau mahu aku membenci?
Kau…

Hati kita milik pencipta
Kau campaklah ia dimana-mana cerok alam sekalipun
Jika hitam hatinya, hitamlah ia
Jika diizinkan putih
Maka putihlah yang tercipta
Tapi ternyata hati kau tetap hitam
Belum diizinkan Tuhan
Dan mungkin juga tidak akan diizinkan
Seperti mana bapa saudara Muhammad bin Abdullah
Dibiarkan kafir sehingga sudah

salam.

kunfayakun



Allah Huakbar!!!
Allah Huakbar!!!
Allah Huakbar!!!

Menggigil tubuh berserah diri
Di dalam sujud yang belum berakhir
Kuasa Tuhan kami yang amat mendengari
Telah terbukti Engkau sentiasa disisi kami
Walau insan hina, doa-doa tetap diterima

Tuhan sekalian alam. Tuhan membawa rahmat
Syukur kami panjatkan atas pemberian
Cukup kuasa aman dan juga kasihan
Kerana mereka tegar dalam kepayahan
Menanti hari esok dengan seribu kekuatan
Dengan daya tahan tinggal berbaki ehsan

Tuhan Ya Zaljala Ihwalikram
Senyuman luas umat islam
Menadah merintih minta disatukan
Lapik dada buat penyertian dalam
Moga kalian faham maksud perjuangan diagungkan
Bukan untuk kalian, bukan hanya untuk umat adam
Buat manusia terpendam iman
Agar fisabilillah demi tuhan



Tuesday, 20 November 2012

SAVE GAZA!



Sarang iblis merata- rata di Gaza
Tatkala manusia kerdil berserah nyawa syahid mereka
Rejim Zionis semakin berkuasa menyiksa
Kalian-- ini ujian getir yang sudah ditentukan Tuhan
Kerana syurga kalian dipenghujung garisan lawan
Dah dinyatakan tetap untuk kalian-kalian
Yang mana syahid di jalan Tuhan

Umat islam sekalian alam mendoakan
Walau dari kejauhan, tuhan tetap mendengarkan rintihan insan
Kami mengaminkan semua seruan yang baik untuk kalian aman
Luluh hati, sayu rasa, terobek jiwa, kita tetap tidak sama rasa
Kerana kalian sudah tidak berjiwa
Kerana kalian kebal diduga, diseksa mereka
Kerana kalian kental disyahidkan mati menyadap yang Esa

Bertaburan dakwat pekat tak terhuraikan
Darah kalian di bumi jihad Gaza serak rata
Tak perlu penjelasan suara-suara mulut yang hiba
Dah cukup bukti umat kalian dibinasa tangan mereka
Peganglah tali allah sekuat-kuatnya duhai jahadah

Saudara seagama hamba
Dia hanya menyatakan kepadanya “jadilah”, lalu jadilah ia
Pegang ini kalian semua, kerana Dia Maha berkuasa
Pasti akan membinasakan umat yang telah diseksa mereka
Yakin dan pecayalah
Mereka inilah penghuni-penghuni neraka selama-lamanya.

P/S : Mulanya dibuat bagi gineuntukgaza@gmail.com. Tapi takde rezeqi mengemailkannya. Line sangat kejam dengan saya ;p sekian.



Monday, 19 November 2012

"Jadilah kamu KERA yang HINA"



BEBERAPA PERINTAH DAN LARANGAN ALLAH SUBHANAHUWATA’ALA KEPADA BANI ISRAEL

1. Israel adalah sebutan bagi Nabi Yaakub Alaihissalam. Bani israel adalah keturunan Nabi Yaakub Alaihissalam. Sekarang terkenal dengan bangsa Israel.

2. Janji Bani Isreal kepada allah ialah bahawa mereka akan menyembah allah dan tidak menyekutukannya dengan sesuatupun serta beriman kepada Rasulnya. Diantaranya Nabi Muhammad Sallallahu ‘Alaihi Wasallam sebagaimana yang disebut didalam taurat.

3. Di antara yang mereka (Bani Israel) sembunyikan ialah allah akan menyutuskan Nabi Muhammad Sallallahu ‘Alaihi Wasallam seorang Nabi dari keturunan Nabi Ismail ‘Alaihissalam yang akan membangunkan umat yang ramai di kemudian hari

4. Solat berjemaah atau menundukkan diri kepada perintah-perintah Allah bersama orang yang tunduk.

5. Nenek moyang Bani Isreal yang hidup di zaman Nabi Musa Alaihisalam telah diberi rahmat oleh Allah dan dilebihkan daripada umat yang lain.

6. Usaha perantaraan dalam memberikan sesuatu manfaat bagi orang lain atau mengelakkan suatu mudarat dari orang lain. Syafaat yang tidak diterima Allah adalah syafaat bagi orang kafir.

(Surah Al-Baqarah 38-48)


SAVE GAZA!!!




Proses dalam Progress

Bismillah..




PERNIKAHAN;

Perasaan tu ada di hati.
Tika ini. Bila jiwa diusik sepi,
ia hadir.

Setiap manusia inginkan berpasang-pasangan,
Mengalurkan kasih sayang, cinta kepada yang halal atas dasar pernikahan.
Naluri semula jadi ini wujud tika melihat mereka juga sudah memiliki.
Hati wanita aku diusik, tibatiba.
Perlu berlapang dada;
 menerima semuanya
Belum waktu aku --
Belum sesuai masa untuk aku --
terimalah semuanya walau bagaimanapun datangnya.
proses diuji perlu dijalani.

Ya Allah, jadikan aku jodoh yang baik. Satukan aku dengan jodoh yang baik. Mudahkan jalanku menuju pernikahan. Amin ya Allah


KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?

"Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dariNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal."-Surah At-Taubah ayat 129

MASIH BERTAHAN!"

"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta."-Surah Al-Ankabut ayat 2-3

... ..dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yang kafir."-Surah Yusuf ayat 12


-SALAM- 






Saturday, 17 November 2012

Anugerah rahim


bismillah hirahman nirahim

Sifat keibuan adalah sesuatu yang begitu jelas dan teguh pada wanita. Ibarat batu pejal yang tidak mudah ditarah. Allah menciptakan sebuah organ khusus buat hambanya yang bergelar wanita. Dimana fungsinya sebagai tempat perlindungan sementara bagi seorang janin manusia berkembang peringkat demi peringkat. Organ itu diberi nama ‘rahim’.

Wanita dimuliakan allah dengan anugerah sebuah rahim sekaligus diberi amanah menjaga kesucian nasab keturunan manusia. Manusia dan kehormatan pasti berkait rapat dengan rahim seorang wanita. Itu pasti.

Demi memantapkan keturunan baka manusia, wanita diberi tanggungjawab yang amat besar menjaga kesuciaan dirinya agar tidak tercemar dan bercampur dengan sperma yang bukan halal baginya. (Halal itu nikmat). Kerana dengan rahim itulah menjadikan wanita beruntung sepanjang hayatnya. Jangan sia-siakan hal yang menjauhkan kita dari rahmat darinya.

Beruntunglah wahai wanita. Jangan dipersiakan gelaran wanita yang dipikul. Pasti ada sebab kenapa kamu yang dipilih. Kenapa bukan lelaki yang menggenggongkannya 9 bulan 10 hari. Hebat lelaki pada luaran, hebat wanita pada dalaman. Hal ini kerana wanita diciptakan dengan keistimewaan yang berbeza-beza. Ini dapat dilhat melalui penciptaan Allah azza wajalla  melalui perbezaan sifat, bentuk fizikal, dan juga perasaan antara lelaki dan juga wanita. Berbeza.

Seperti yang kita tahu allah telah berjanji kepada wanita dan akan sentiasa mengampunkan dosa-dosanya sepanjang dia bertarung nyawa demi melahirkan anak dari rahimnya. Sekiranya wanita itu meninggal dunia ketika bersalin dirinya juga telah dicatatkan mati syahid dan pasti terus ditempatkan di dalam syurga Allah swt. (Beruntunglah) J

Bagi wanita yang telah bersuami (alhamdulillah) setiap kebaikan yang telah dilakukan oleh suaminya telah dicatatkan pahala buat wanita. Tetapi wanita  tidak akan menanggung setiap dosa yang ditanggung oleh suaminya pula. Jesteru sebagai suami anda  harus memikul tanggungjawab untuk mendidik isteri dan juga anak-anak mengikut syariat islam. Kerana anda yang akan menanggung dosa-dosa mereka ini. 


p/s : Sesungguhnya perempuan itu seperti tulang rusuk. Jika kamu ingin memperbetulkannya kamu akan mematahkannya. (Hadis riwayat Muslim)

Menjelaskan lagi sifat perempuan itu seperti tulang rusuk. Bukan diciptakan daripada tulang rusuk. Untuk melenturkan dan meluruskannya lelaki perlulah berhati-hati agak ianya tidak patah. 

Yang baik datangnya dari allah, yang buruk semata-mata dari saya yang hina.

salam.


Saturday, 10 November 2012

turn akulah. :)


Bismillah.

Bukan aku yg patut dirai;
tapi IBU aku.
Saimah bt Daud / Ismail bin Ibrahim.
25thn yg lalu…
Dia lah yg menanti aku;
Walau bukan ‘dirancang’
Kerna setelah 4 bulan, baru tahu wujudnya aku
Maha agung tetap memberi
Walau tanpa dipinta
Subhanallah.

Doaku,
moga Ibu dunia akhirat aku bersyukur
Punya anak gadis, seperti aku
Yang Masih banyak yang belum mampu
Kurang material, hanya kaya kasih

Doakanku, Ibu.
Agar aku menjadi anak yg taat kepada mu
Agungku, rasulku, akan suruhanmu
Moga anak dari rahimmu ini
Dilimpahkan rahmat hidupnya
Dipanjangkan usianya
Diberkati hayatnya
Diluaskan rezeqi alamnya.

Selamat hari melahirkan saya ibu.

Segala Puji BagiMu Ya Allah, Tuhan Sekalian Alam.
Amin.

1: Ibubapa saya~ ya allah, berkatiah hidup mereka seperti mana mereka mendidik, mengasihani dan menyayangi saya sewaktu sy kecil dahulu. AMIN. ;)

2: Buat teman2 tersayang,(atiq, zura, fana, wany, kirin, tasya, ana n Jone) yg selalu berdampingan. terima kasih atas pemberian. kasih syg korg2 dihargai. Sangat2. owh speechless! :')

3: (IH) TQ 4 everythng dy!..iloveusyg. i really do. :)




selalu aku




Hati ini sempit. kecil.
Sempit maksud aku tidak dapat menerima yang lain lain lagi.
Cukuplah Satu. Cukup!
Kecil? Ruang udaranya kecil kalau nak dihembuskan
Nafas akan sesak. Ruang udaranya terhad.

Setiap malam
Berkekeh-kekeh kite ketawa
Senyum kambing kucing itik pon sama 
Berguling- guling. ha ni aku tipu!
Tak henti- henti bersembang;
Sampai ke pagi.

'pause'

Aku terapung apung.
Bahagia tersenyum seorang. sendirian. 
masih sendiri?

'pause'

masih!